Informatiespecialist 32-36 uur

Ben jij een gedreven informatiespecialist met een passie voor digitale innovatie en gebruikersondersteuning? Ben je behulpzaam en heeft MS365 geen geheimen voor jou? Dan ben jij de informatiespecialist die wij zoeken!

Wat ga je doen? 
Wij zijn op zoek naar een enthousiaste en deskundige informatiespecialist om ons team te versterken. In deze functie ben je verantwoordelijk voor het functioneel beheer van applicaties. Tevens speel je een grote rol in het ondersteunen van onze medewerkers en het vergroten van de digitale volwassenheid binnen de organisatie. 

Je gaat je bezighouden met: 

  • Het beheren van onze Geoviewer & BGT applicatie en de verdere inzet/ontwikkeling hiervan. 
  • Het beheren van de applicatie(s) voor leerlingvervoer en leerlingbegeleiding. 
  • Het beheren van onze applicatie voor personeel- en salarisadministratie.
  • Het helpen en ondersteunen van medewerkers bij digitale vraagstukken. 
  • Het bieden van ondersteuning bij het werken met Microsoft 365. 
  • Het geven van uitleg over het gebruik van MS Teams, inclusief bellen vanuit MS Teams 

Deze functie richt zich voornamelijk op het functioneel beheer van applicaties met een sterke nadruk op gebruikersondersteuning, waarbij je medewerkers helpt en ondersteunt bij digitale vraagstukken. 

Wat vragen wij? 

Je bent de professional die zich lekker voelt in een dynamische werkomgeving en voldoening haalt uit het begrijpen en ondersteunen van de gebruikers. Je vindt het leuk om de processen en de mensen van ‘de business’ goed te kennen. Je kunt daarom ook goed luisteren en doorvragen. 

Natuurlijk heb je ruim voldoende kennis van en ervaring met ICT. Maar je hebt vooral oog voor de mensen, het werk en de vragen binnen ons vakgebied. Van samenwerken krijg je energie en je wacht niet af, maar pakt zaken proactief aan. Je komt je afspraken na, stelt prioriteiten en kunt de verwachtingen goed managen. 

Verder beschik je over:

  • Ervaring met MS Teams en Microsoft 365;
  • Kennis van applicatiebeheer. 
  • Ervaring of interesse in het werken met Geo-informatie. 
  • Goede communicatieve vaardigheden en een klantgerichte instelling. 
  • Vermogen om medewerkers te begeleiden en te ondersteunen bij digitale processen. 
  • Ervaring met het functioneel beheren van applicaties, ervaring bij de overheid of een gemeente is een pré. 

 
Wat bieden wij? 

Bij de gemeente Pekela hechten we grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om zowel in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden we ook loopbaanadvies aan. Werken bij de gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega's. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket. 

Daarnaast bieden wij jou: 

  • Een hybride werkregeling en flexibele werktijden. 
  • Salaris in functieschaal 9, afhankelijk van je kennis en ervaring, met een maximum van € 4.811 per maand op basis van 36 uur per week. 
  • Een Individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris. 
  • Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren. 
  • Een uitdagende en afwisselende functie binnen een dynamische organisatie. 
  • Een dienstverband van 32 tot 36 uur per week. 

Ben jij de digitale specialist die wij zoeken? 

Klik dan hier en upload je motivatie en CV vóór vrijdag 23 mei 2025. Voor meer informatie over de vacature kun je contact opnemen met Peter Wever, informatiemanager, via 06-598 28 944. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Lianne Bakker, HR medewerker, via 06- 868 44 275 of hr@pekela.nl .