In week 45 (3 november) rijden we een takkenroute. Aanmelden kan via: www.pekela.nl/takkenroute
Consulent inburgering (32 - 36 uur)
Ben jij betrokken, resultaatgericht en heb je hart voor maatschappelijke integratie? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als Consulent Inburgering begeleid je statushouders en andere inburgeringsplichtigen in het traject naar integratie en participatie in de Nederlandse samenleving. Je werkt vanuit de doelen van de Wet Inburgering 2021 en draagt actief bij aan het opstellen en uitvoeren van het PIP (Persoonlijk Integratie Plan). Je fungeert als regisseur van het traject en bent hét aanspreekpunt voor de inwoner en betrokken ketenpartners.
Wat ga je doen?
- Intakegesprekken voeren en het opstellen van PIP’s.
- Begeleiden van inburgeringsplichtigen op hun weg naar taalverwerving, werk, opleiding en participatie.
- Coördineren van het traject en afstemmen met o.a. taalscholen, werkcoaches, welzijnsorganisaties en COA.
- Monitoren van voortgang, signaleren van knelpunten en bijstellen van plannen;
- Administratieve verwerking in gemeentelijke systemen (zoals Suite voor Sociaal Domein).
- Voorbereiden van rapportages en deelnemen aan casuïstiekoverleggen.
Wie ben jij?
- Je hebt hbo werk- en denkniveau (bij voorkeur opleiding in sociaal-juridische dienstverlening, SPH, MWD, of vergelijkbaar).
- Kennis van de Wet Inburgering 2021 en ervaring met de uitvoering ervan is een pré.
- Je hebt kennis van de Participatiewet.
- Je bent communicatief sterk, empathisch én weet de regie te behouden.
- Je kunt goed samenwerken met diverse doelgroepen en ketenpartners.
- Je hebt ervaring met het werken in een gemeentelijke omgeving.
Wat bieden wij jou?
Bij de gemeente Pekela werk je in een compacte, wendbare organisatie met korte lijnen naar het college en management. We bieden volop ruimte voor persoonlijke ontwikkeling in een dynamische omgeving met betrokken collega’s.
Daarnaast bieden we:
- Hybride werken
- Reiskostenvergoeding (fiets, OV of auto)
- Salaris volgens schaal 9 (max. € 5.033,- bruto per maand bij 36 uur)
- Individueel Keuzebudget van 17,05% van je bruto salaris.
- Mogelijkheid tot het volgen van een passende opleiding of cursus.
Enthousiast geworden?
Ben jij de consulent met hart voor inclusie en participatie die wij zoeken?
Klik dan hier en upload je motivatie en CV vóór 24 november 2025. Wil je eerst wat meer informatie over de functie? Neem dan contact op met Hans de Vroome, leidinggevende team Werk en Inkomen, via telefoonnummer 06-21131354. Voor vragen over de procedure kun je terecht bij Lianne Bakker, HR medewerker, via 06-86844275. Het verkrijgen van een Verklaring omtrent Gedrag (VOG) is een voorwaarde voor indiensttreding.
Acquisitie naar aanleiding van deze vacature wordt niet op prijs gesteld.