Contact met de gemeente

U kunt de gemeente op verschillende manieren bereiken voor uw vragen, klachten of meldingen.

  • Afspraak maken

    U wilt iets regelen of bespreken. Maak dan een afspraak met ons, dit kan hier op de website of telefonisch.

  • Contact en openingstijden

    Wilt u contact met de gemeente Pekela? Bel of app ons, stuur een e-mail of maak een afspraak om langs te komen.

  • Melding doen

    Is er iets stuk op straat? Of wilt u iets anders melden of vragen over de omgeving waar u woont of werkt? Laat het ons dan weten. U kunt altijd een melding, klacht of gewoon een vraag bij ons doorgeven.

  • Woo-verzoek doen

    Wij werken zo transparant mogelijk en vinden het belangrijk om publieke informatie openbaar te maken. Er wordt daarom veel informatie openbaar gemaakt. Het kan zo zijn dat u deze informatie niet goed kunt vinden of dat er informatie is die (nog) niet openbaar is gemaakt.

  • Rioolonderhoud en verstoppingen

    Heeft u last van stank of een verstopping? Is de weg verzakt vanwege een rioollekkage? Is de overlast op het terrein van de gemeente, dan meldt u dit bij ons.

  • Melding kapotte straatlantaarn

    Ziet u een lantaarnpaal die niet brandt of kapot is? Meld dit dan bij de gemeente. Geef ook het nummer van de lichtmast door. Deze vindt u op de sticker op de straatlantaarn.

  • Servicenormen gemeente Pekela

    De gemeente Pekela staat graag voor u klaar. Wij vinden het erg belangrijk dat u als inwoner of ondernemer makkelijk de weg vindt naar de gemeente. En dat u snel geholpen wordt, ook online.

  • Gevonden en verloren voorwerpen

    Iets verloren of juist gevonden? Hier vindt u meer informatie over wat u dan kunt doen.

  • Gemeentearchief

    Stamboomonderzoek (genealogie)

    Het gemeentelijk archief voor stamboomonderzoek (persoonsarchief en inwonerregistratie) kunt u in het gemeentehuis zelf raadplegen. Dit archief omvat enerzijds gegevens omtrent de Burgerlijke stand (geboorten, huwelijken en overlijden) en anderzijds gegevens omtrent de bevolkingsregistratie. Van beide onderdelen zijn uiteraard ook de klappers te raadplegen. Bij een eerste bezoek c.q. een eerste kennismaking met het gemeentearchief zult u wegwijs worden gemaakt.

  • Zienswijze indienen

    Wanneer u een reactie wilt geven op een ruimtelijk plan, zoals een ontwerpbouwvergunning. bestemmingsplan, of een wijzigingsplan, dan kunt u een zienswijze indienen.

  • Bezwaar, klacht of schademelding

    Als u niet tevreden bent over hoe de gemeente u heeft behandeld of het niet eens bent met een beslissing.

  • Digitale gemeentegids

    Via SmartMap vindt u de digitale versie van de gemeentegids, op deze website is tevens een toegankelijke gemeentegids te bestellen in braille, als Daisy cd of in een groot-letter variant.

  • Pers

    Bent u journalist en wilt u iets vragen aan de burgemeester, wethouder of de gemeente Pekela?

  • Melding ongewenst verhuurgedrag

    Huurt u een woning in de gemeente Pekela? Of bent u op zoek naar een huurwoning? En hebt u een klacht over een verhuurder of bemiddelaar? Dan kunt u bij het meldpunt van de gemeente melding maken van ongewenst verhuurgedrag.