Klacht over de gemeente

Vindt u dat iemand van de gemeente u niet goed behandeld heeft? Bijvoorbeeld een ambtenaar of bestuurder? U kunt dan een klacht bij ons indienen. De klacht kan gaan over:

  • hoe u behandeld bent
  • dat u verkeerde of te weinig informatie heeft gekregen
  • dat onze medewerkers niet op uw vragen reageren

Bijzonderheden

Wilt u doorgeven dat iets stuk is? Of dat er afval ligt? Kijk bij melding doen.

Heeft u last van overlast van buren, hangjongeren of verslaafden? Bel dan de politie.

Termijn

Na het indienen van uw klacht ontvangt u binnen één week een ontvangstbevestiging. Klaagt u over de gedraging van een persoon, dan verstrekken wij een kopie van uw klacht aan deze persoon.

Wij moeten uw klacht binnen zes weken afhandelen. Deze termijn kan eenmaal verlengd worden met maximaal vier weken.

Aanpak

U kunt uw klacht op verschillende manieren doorgeven. Dit gaat zo:

  • Online klacht indienen:

Klacht indienen

  • Log in via DigiD
  • Vul het formulier online in.
  • Omschrijf wat er gebeurd is.
  • Heeft u alles ingevuld? Verstuur dan het formulier.

Of

  • Stuur een klachtbrief met daarin:
    • De datum waarop u de klacht indient.
    • Uw naam en adres.
    • Omschrijf wat er gebeurd is.
    • Uw handtekening.
  • Stuur het per post naar: Gemeente Pekela. Postbus 20.000, 9665 ZM Oude Pekela.

Bezwaar & beroep

Heeft u geen reactie gehad over uw klacht? Of bent u het niet eens met onze reactie? U kunt bezwaar maken. Dit kan bij de Nationale Ombudsman.

AVG

Lees de privacyverklaring voordat u uw persoonsgegevens invult.