Gast van de raad
Weet u wat een raadslid doet? En hoe besluiten worden genomen in de gemeente?
Gemeenteraad van Pekela
Als ‘Gast van de raad’ neemt u een kijkje achter de schermen bij de gemeenteraad van Pekela. Zo maakt u kennis met het politieke bestuur van uw gemeente.
Raadsleden bepalen het beleid in de gemeente en controleren of en hoe dit wordt uitgevoerd. In ‘Gast van de raad’ vertellen de raadsleden van Pekela wat hun werk als raadslid inhoudt.
Programma
Een avond als ‘Gast van de raad’ ziet er als volgt uit:
- 18.00 uur: Inloop met koffie, thee of fris en ontvangst door 2 raadsleden
- 18.10 uur: Gesprek met de 2 raadsleden
- 18.45 uur: Kennismaking met de raad
- 19.00 uur: Aanvang raadsvergadering
Als u wilt kunt u de raadsvergadering in de raadszaal bijwonen. U bent vrij om op elk gewenst moment naar huis te gaan.
Data
In 2025 kunt u op meerdere data ‘Gast van de Raad’ zijn:
- 11 februari
- 11 maart
- 8 april
- 20 mei
- 17 juni
- 16 september
- 14 oktober
- 9 december
Aanmelden
Wilt u zich aanmelden voor ‘Gast van de Raad’? Stuur dan een e-mail naar griffie@pekela.nl of bel naar 0597-617555. Graag horen wij met hoeveel personen u komt. Er is namelijk een beperkt aantal plekken beschikbaar. Aanmelden is gratis.
Is de aankomende ‘Gast van de raad’ vol of wilt u liever op een andere dag deelnemen? Meld u dan aan voor de volgende bijeenkomst.