Adviseur Inkoop & Contractbeheer

De gemeente Pekela is op zoek naar een nauwkeurig, en resultaatgerichte adviseur Inkoop & Contractbeheer die het team Dienstverlening komt versterken.

 

Geruime tijd heeft de gemeente Pekela samengewerkt met de gemeente Veendam op basis van een dienstverleningsovereenkomst. Door de ontvlechting van de gemeente Pekela en Veendam is per 1 juli 2024 aan deze dienstverleningsovereenkomst ten einde gekomen.

Voor de invulling van bovenstaande positie betekent dit, dat binnen het team Dienstverlening van de gemeente Pekela een compleet nieuwe rol ontstaat waarin de adviseur Inkoop & Contractbeheer autonoom een essentiële bijdrage gaat leveren bij de opzet en verdere professionalisering van de inkoopstrategie en uitvoering hiervan. Deze uitdaging vraagt om een professional die op basis van zijn expertise en visie een inkoopkader neerzet maar ook de tactische taken van de inkoop en het contractbeheer niet schuwt. Eenzaam zal je hierin niet zijn, want de gemeente Pekela is een compacte organisatie en de lijnen zijn kort. Er zal veel moeten worden samengewerkt met collega’s.

De afdeling:
Vanaf juni 2024 maakt inkoop & contractbeheer deel uit van het team Dienstverlening en bestaat deze uit ongeveer 32 collega’s, die werkzaam zijn binnen diverse gebieden van bedrijfsvoering. Een team dat voortdurend streeft naar verbetering en groei, waarbij samenwerking centraal staat. Men ondersteunt elkaar en werkt gezamenlijk aan het realiseren van de ambities.
Als gemeente is men volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Om deze vraagstukken mede vorm te geven zijn wij voor de Gemeente Pekela op zoek naar een daadkrachtige, doortastende en verbindende Adviseur Inkoop & Contractbeheer.

Adviseur Inkoop & Contractbeheer (24 – 36 uur)

Wat ga je doen?
Als adviseur op het gebied van inkoop & contractbeheer, maak je deel uit van een organisatie die zich volop ontwikkelt en zich richt op het opzetten en professionaliseren van de afdeling inkoop. In deze rol krijg je de unieke kans om vanuit je expertise en werkervaring binnen inkoop & contractbeheer de functie en afdeling verder vorm te gaan geven, waarmee jij echt het verschil kunt gaan maken.

Je taken:

  • Adviserende en sturende (regie) rol binnen de inkoop & contractbeheer
  • Opzetten en borgen van inkoop strategieën en contractbeheer
  • Begeleiden en uitwerken van aanbestedingstrajecten 
  • Uitvoeren van marktverkenningen en coördinatie van lopende samenwerkingen
  • Verbindende schakel tussen de ambtelijke organisatie en externe partijen m.b.t. inkoop en contractbeheer

Je vervult een cruciale rol in het adviseren en vorm geven over inkoop strategieën, aanbestedingsvormen, planning en contractvormen, waarbij je rechtmatigheid van aanbestedingen nimmer uit het oog verliest. Je begeleidt het gehele aanbestedingstraject, stelt aanbestedingsdocumenten op en bewaakt nauwlettend de voortgang en kwaliteit hiervan. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van het inkoop- en aanbestedingsbeleid, waarbij je ervoor zorgt dat alle inkoopactiviteiten voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Je voert marktverkenningen uit en fungeert als coördinator bij lopende samenwerkingen, waarbij je de verbindende schakel bent tussen de ambtelijke organisatie en externe partijen.  

Wie ben jij?
Jij bezit het vermogen om uitdagingen met een luchtige en positieve instelling te benaderen, waardoor je een aangename werksfeer creëert. Je bent van nature pro actief, dienstverlenend en leergierig, waarbij je effectief weet te communiceren. Het leggen van verbanden en het je snel eigen maken van informatie gaat jou gemakkelijk af, en je hebt het talent om mensen te motiveren. Je bent gestructureerd in je werk, kunt mensen verbinden vanuit draagvlak en hecht veel waarde aan punctualiteit.

Daarnaast beschik je over:
- HBO werk- en denkniveau en ben je in het bezit van een diploma;
- Aantoonbare werkervaring als inkoop professional bij voorkeur met aanbestedingstrajecten;
- Bij voorkeur kennis van de relevante wet- en regelgeving; Gemeentelijke ervaring en politieke sensitiviteit.

Wat heeft de Gemeente Pekela je te bieden?
De gemeente Pekela is volop bezig met de toekomst, wat uitdagende en complexe vraagstukken met zich meebrengt. Voor jou als inkoop adviseur betekent dit een positie waarin je mede vorm geeft aan het inkoop & contractbeheer. Pekela is een typisch Groningse gemeente met een rijke soms tumultueuze geschiedenis. De inwoners zijn trots op hun gemeenschap en dragen vanuit die betrokkenheid bij aan de lokale samenleving. Dit komt tot uiting in de toekomstvisie “2022- 2030” genaamd “Pekela in beweging”. Naast voldoende ruimte binnen je eigen vakdiscipline hecht de Gemeente Pekela grote waarde aan persoonlijke ontwikkeling en loopbaangroei. Dit betekent dat er talloze kansen zijn om in jezelf als in je carrière te blijven investeren. Indien gewenst, bieden ze loopbaanadvies aan. Werken bij de Gemeente Pekela betekent werken in een dynamische omgeving, omringd door enthousiaste collega’s. Je krijgt volop mogelijkheden tot samenwerking met andere afdelingen en een gevarieerde invulling van je takenpakket.  

Daarnaast biedt de Gemeente Pekela je:
- Een hybride werkregeling en flexibele werktijden
- Salaris in functieschaal 10 met een maximum van € 5247 per maand op basis van 36 uur per week;
- Een individueel Keuzebudget ter hoogte van 17,05% van je brutosalaris;
- Eventueel een passende opleiding of cursus om je kennis bij te spijkeren
- Uitdagende en afwisselende werkzaamheden in een klein en hecht team waarin men elkaar versterkt, er vertrouwen is en waarin ruimte is voor een gezonde portie humor.

 

Enthousiast geworden of nieuwsgierig en behoefte aan iets meer informatie?   

De Gemeente Pekela kiest ervoor de werving & selectieprocedure te laten begeleiden door Headhuntersteam. Acquisitie is dan ook niet gewenst.
Heb je behoefte aan meer informatie neem dan gerust contact op met Peter Roorda van Headhuntersteam. Peter is bereikbaar op kantoor Groningen: 050-5268884

Ben je reeds overtuigd, aarzel niet en stuur je CV met een korte motivatie door naar p.roorda@headhuntersteam.nl